onsdag 10 september 2008

Livets bild



Kära dagbok
Natten är ung, men jag borde sova. Onsdagen pågår i 14 min till, sen blir det torsdag. Hopp.

Från den ångesten jag känner nu kan inga böcker i världen rädda mig. Hjärtat vill hoppa ur kroppen, jag kan inte tänka på nått annat. Hopp.

Helgen kommer att svischa förbi som som den brukar. Därför kan jag inte riktigt välkomna den. Hopp.

En av dagens insikter är att jag måste fokusera mitt skrivande, helst nischa in mig på något och bli duktig på det. Hopp.

Aldrig i människans historia har någon tänkt så mycket och uträttat så litet. Tanken är oduglig utan handling. "Du är vad du gör", sa en smart person till mig i min ungdom. Just nu tänker jag väldigt mycket och är väldigt lite. Hopp.

På drift av Jack Kerouac ska bli film. On the road ska ha premiär 2009. Oklart vilken som spelar huvudrollen. När jag ändå är inne på film vill jag också tipsa om en kommande rulle ni/vi inte får missa: The rum diary, om Hunter S. Thompsons äventyr i Puerto Rico. Johnny Depp är kontrakterad att spela huvudrollen. Tveksamt om den hinner bli klar till 2009 som angivet, då produktionen inte ens startat. Hopp.

I skrivande stund känner jag hur ångesten börjar släppa. Tack, tack, jag avskyr ångest. Slut.

0 kommentarer: