lördag 5 juli 2008

Sjutton år och fullständigt identitetsförvirrad.

På fyllan av nån fjortis:

En dag. En sorglös dag i sorglösheten.

Jag är lättpåverkad. Jag har ingen egen vilja. Tänker inte.

Tanken lever, men inte i mig. Livet lever, men inte i mig.

Strömmen tar mig. Strömmen räddar mig.

Klockan slår.

Novell. Reportage. Promenad.

Sommar är sorg. Tanken är torr som vinet.

Blödig är du, jag är musik.

Rädsla. Fruktan för mig själv. Faran för kollektivet.

Kunder till dig, kunder till mig. Kapitalet skär. Kvinnan är allt. Piedestalen och krukan. Blomman och frukten. Bördan och brygden.

Jag försöker skriva, jag försöker tänka.

Flicka i mörker, flicka i rus.

Tusen är här, i tanken. Tusen är där, i skogen. Tusen, tusen.

Vem vet vad som skär? Kniven. Känslan. Repet.

Jag är så ren, jag är så bitter.

Ljumma vindar genom träden. Strömmar fram.

Varma men sorgsna. Sorgsna av mig, sorgsna av dig.

En dag i sänder. En dag i sorg.

0 kommentarer: