lördag 5 juli 2008

Fyllebloggen är bra

Den fyller en bra funktion den där bloggen. Den där som ingen besöker, eller läser. Folk bara skriver sitt nonsens, men ingen läser. Meningslösheten gullar med intet, tiden med frukten. Vad folk försöker säga ligger djup begravt i deras dunkla alkoholpåverkade medvetanden. Jag vet inte.

Har druckit lite för många drinkar idag. Känner tyngden redan nu. Skriver av mig nu för att slippa suget imorn. För att slippa tapeter och evigheter. Jag skriver för livet, jag skriver för döden, jag skriver för tårar, jag skriver för öden.

Tankarna fyller min fulla skalle, medan livet sjunker till havs och viner förbi mitt ansikte. Jag är tung, jag är fortfarande ung. Men jag är inte det jag vill vara. Jag vill vara abstrakt som tanken, osynlig som vinden, trött som trädet, tidbestämd som traktorn, tidlös som ungdomen, barnlös som båten, jag vill så mycket outtalat. Jag vill, jag vill...

0 kommentarer: