lördag 5 juli 2008

Drunken sailor

Fyllan och gula villan (16 november 2007) :

Här sitter jag. Full. Kastrull. Castrup.

Jag mår bra. Ja!

Idag sa en dam att livet ska levas baklänges, då sa jag att livet inte ska levas överhuvudtaget. Pessimist, sa hon bestämt. Vad jag sa då, det vette gudarna.

Jag dricker mitt té. Jag vill så gärna le. Och det gör jag. Konstant. Jag är glad. Glad som en cykel. Och dricker mitt té. Gott.

Mitt té smakar bär, javisst. Manchester och bär.

Ett band. En grupp. En tid. Allt.

Korv är inget att ha, korv är lödder. Slödder.

Men jag, oh jag, imorgon ska sippra och nippra, kanske på en öl. Kanske på två.

En bulmers idag jag drack, ändock min dryck nu är té. Varför det?

Nämen hallå där. Tro inte att du kan gömma dig. Jag ser dig, kom fram.

Drick ditt skum och ta dig hit. Javisst, javisst, kom du min vän.

Det kan ta dig en dag, eller två, men se till att köpa skandaler i vitt. Inte svart, bara vitt, vitt, vitt...

Just nu ser jag en kvinna skriva ett brev, jag vet ej varför. Det regnar. Se upp.

En blond brunett. Glöm det.

Blött är blött, jag ser rött.


Kött. Kött, mycket kött. Vegetariskt.

Tack. Godnatt. Kattedatt.

0 kommentarer: