lördag 5 juli 2008

Per hagmann är full

Mycket på fyllan:

Hej fyllan!

Ölen rinner som vatten, men smakar katten. Min flickvän är borta. Hon söp mig till en klocka.

Ränder jag köpte. Glamour. Stureplan. Fylla. Koks.

Roliga gatan den finns inte mer. Den har aldrig funnits, jävla horhus. FAN.

Sup dig snygg sa greven, glöm det. Vem vet. Inte greven. Vem faan är greven.

Nonsens. Gallimattias. En pingvin.

Huvudet är tungt. Tungan borta. Vem är jag i allt detta ståhej. Vem är du?

Skördetiden är här, vintern, men nu snackar du väl gojja. Kallt, bitande kyla. Vinden tar min själ. Sjal.

Sista alternativet. Män. Alla dessa män. Glimra är bakom. Gömd i snö, hon dyker i sin dumhet. Farbror Joakim.

Saken är klar. Jag är svar. Svaret. Ingen gåta, bara låta, låta himlen falla.

Glöm din tid, min tid. Allas närvaro är forglömd. Tö. Snö. Glimra. Dö.

En dag i sänder. Sänd. Sänd. Sänd.

Vikten är borta. Ingenting kvar. Bara kulan som skyddar magen. Muskler är mjölk i tö.

Själen är snyndig. Tänkt dig allvaret. Tänk dig livet.

En morgon av sorg. En morgon av tyngdlöshet. En svala flyger förbi.

Köper mig tid. Köper mig ro. Glöm inte snö, glöm inte sko.

Ingress.

Präst.

Afton.

Bön.

Fylla.

Smaragder.

Godnatt.

0 kommentarer: